



















“Куби” кино Их Британид нээлтээ хийх үеэр домогт найруулагч Такеши Китанотой хийсэн ярилцлага. Инээдмийн жанраар жүжигчний гараагаа эхлүүлсэн Такеши Китано өдгөө 78 настай. Түүний найруулж өөрөө гол дүрд нь тоглосон Якуза-ийн тухай 1997 онд бүтээсэн "Hana Bi", 2000 онд бүтээсэн "Brother", 2010 онд бүтээсэн "Brother" киноны өмнөх үйл явдлыг өгүүлдэг "Outrage" кино, түүний дараагийн анги 2012 онд бүтээсэн "Beyond Outrage", 2017 онд бүтээсэн "Outrage Coda" кинонуудаар нь Монголын үзэгчид андахгүй.
Кино наадмуудын танил нэр, өөрийн өвөрмөц найруулга, японы якуза ба самурайн тухай кинонуудынхаа ачаар алдаршсан Такеши Китано шинэ бүтээлээрээ 1500-аад оны Японд болж буй үйл явдлаар эрх мэдэл ба бэлгийн хүсэл тачаалын сэдвийг хөндсөн байна. “Куби” хэмээх энэхүү түүхэн уран сайхны кино Queer East Festival-ийн нээлтийн кино болж Их Британид нээлтээ хийсэн. Энэхүү кино нь хүйсийн чиг баримжаа, хүсэл тачаалын сэдвийг самурайн эрх мэдлийн тэмцэлтэй уялдуулан гаргасан нь киног улам сонирхол татам болгожээ.

Кино гэдэг зүйл 1–2 цагийн дотор хүний бүх амьдралыг илэрхийлэх боломжгүй тул, би кино бүтээхдээ амьдралын хамгийн онцгой, содон хэсгүүдийг л сонгож, тэдгээрийг холбоод нэгэн бүтэн түүх болгохыг хичээдэг. Ингэснээр л би үзэгчдэд тодорхой нэг зүйлийг хэлэхийг зорьдог.
Японы нийгэмд хүйсийн чиг баримжааны олон янз хэлбэр байдаг. Түүхийн хувьд гетеросекс харилцаа нь үр удмыг үлдээх зорилготой байсан бол эрчүүд хоорондын харилцаа нь эрх мэдлийн тухай байсан. Эрх мэдэлтэй хүмүүс эмэгтэйчүүдийг зөвхөн нөхөн үржихүйн хэрэгсэл мэт хардаг байсан бол эрчүүдийн хоорондын харилцаа нь бие махбод болон сэтгэлзүйн хувьд эрх мэдлээ илэрхийлэх, хамгаалах хэрэгсэл байжээ. Энэ нь зөвхөн Японд төдийгүй дэлхий даяар байдаг ч, ялангуяа тухайн үеийн Японд бэлгийн харьцааг ашиглан өөрийн ноёрхлоо тогтоох нь түгээмэл үзэгдэл байсан.
Япончууд ийм төрлийн харилцаа түүхэнд түгээмэл байсан гэдгийг мэддэг ч, манай кино урлаг энэ талаар шууд, нээлттэй харуулдаггүй. Япон кино найруулагчид секс ба бэлгийн харьцааны талыг ихэвчлэн нууж, ил гаргахаас зайлсхийдэг. Харин одоо Японы кино олон улсын зах зээлд хүрдэг болсон энэ үед илүү үнэнч, бодитойгоор илэрхийлэх шаардлагатай гэж бодсон.
Европт “Гохатто”-г хориотой сэдвийг хөндсөн гэж үздэг ч үнэндээ энэ бол соёлын талаарх харуулалт байсан. Тус кино гомосекс харилцааг хориотой зүйл гэж биш, тухайн нийгмийн бүтэц дотор “хязгаарласан” үйлдэл болгон харуулдаг. Харин “Куби” үүнээс илүү өргөн хүрээг хамарсан. Тус кинонд эрх мэдэлтнүүд ба тэдний доод тушаалынхан, эсвэл эрх тэгш хүмүүс хоорондын харилцааг харуулж, бэлгийн харилцааг эрх мэдэл тогтоох хэрэгсэл гэж үздэг явдлыг гаргасан.
Би байнга самурай сэдэвтэй түүхэн кино хийхийг хүсдэг байсан. Гэвч аль хэдийн олон найруулагчид Нобунага, Токугаватай холбоотой кино хийчихсэн учир, би тэднийг давсан бүтээл хийхийг зорилоо. Харамсалтай нь өнөө үед ийм сэдэвтэй кино хийхэд тохирох цайз, тулалдааны талбар олдохгүй. Иймээс түүхэн, гүн гүнзгий сэдвийг гаргаж болох, өөр талаас хөндөж болох зүйлсийг хайсаар “гомосексуаль байдал” гэх сэдэв дээр төвлөрсөн. Энэ сэдэв болон самурайн тулааныг хослуулах нь илүү сонирхолтой болж чадна гэж бодсон. Гэвч бидний төсөв хязгаарлагдмал байлаа.
Би бол продюсер, найруулагч талаас ханддаг. Киног үзэгчид хэрхэн хүлээж авах нь тэдний асуудал. Би ямар нэг байр суурь илэрхийлэх шаардлагагүй. Гэхдээ янз бүрийн үзэгчид энэ киног үзэж байгаа гэдэгт баярлаж байна.
Миний ойлголтоор үхэл гэдэг нь махан биеийн оршихуй төгсгөл юм. Янз бүрийн шашин, итгэл үнэмшил үхэл ба амьдралын дараах оршихуйг өөр өөрөөр тайлбарлаж байна. Хэн ч үхлийн дараах оршихуйд бүрэн итгэдэггүй ч, бүрэн үгүйсгэдэг ч үгүй – бага зэргийн найдвар хүн бүрт байдаг. Харин би амьдрал ба үхлийн тухай өгүүлэх замаар шинэ өнцөг, шинэ ойлголт л нээхийг хүсдэг.











