



















Roblox-ын үүсгэн байгуулагч, гүйцэтгэх захирал Дэйв Баззуки эцэг эхчүүд хүүхдүүдээ энэ платформ дээр тоглуулахыг хүсэхгүй байвал тэднийг байлгахгүй байх хэрэгтэй гэж мэдэгдэв. Их Британид 8-12 насны хүүхдүүдийн дунд хамгийн алдартай энэ платформ нь зарим хүүхдүүдийг зохисгүй болон хортой контентод өртөхөд хүргэж болзошгүй талаар удаа дараа шүүмжлэлд өртсөөр ирсэн. Мөн дээр нь дарамт, залилангийн олон тохиолдол бүртгэгдэж байсан. Гэсэн хэдий ч ноён Баззуки компанийн зүгээс хэрэглэгчээ хамгаалахад ихээхэн анхаарал тавьж ажилладгийг онцолжээ.
BBC-гийн ярилцлагын үеэр тэрээр "Хэрэв та санаа зовж байвал, хүүхдүүдээ Roblox дээр тоглуулахгүй байхыг зөвлөж байна. Энэ нь бага зэрэг логик зөрчилтэй мэт санагдаж магадгүй ч эцэг эхчүүд өөрсдийн шийдвэрээ гаргах ёстой" гэжээ.
Мамснет (Mumsnet) сайтын удирдах захирал Жастин Робертс эцэг эхчүүд Roblox-ын хэрэглээг хянахад хүндрэлтэй байгааг хэлсэн байна. Тэрээр "Эцэг эхчүүд хүүхдүүдийнхээ онлайн аюулгүй байдлыг хангахаар бүх хяналтын тохиргоог хийсэн ч 24 цагийн турш хянах боломжгүй нөхцөл үүсдэг" гэжээ. Мөн Сками Маммис (Scummy Mummies) подкастын Элли Гибсон "Ноён Баззукигийн хэлсэн үг нь хариуцлагаас зайлсхийсэн мэт сонсогдож магадгүй" хэмээн үзэж байна.
АНУ-д төвтэй Roblox нь дэлхийн хамгийн том тоглоомын платформуудын нэг бөгөөд 2024 онд өдөрт дунджаар 80 сая идэвхтэй хэрэглэгч ханддаг байжээ. Тэдний 40% нь 13-аас доош насныхан аж.
Их Британид энэ оны 4-р сараас мөрдөгдөж эхлэх Онлайн аюулгүй байдлын тухай хууль нь хүүхдүүдийг онлайн аюулаас хамгаалах зорилготой ч, ноён Баззуки компанийн аюулгүй байдлын арга хэмжээ хангалттай сайн гэж үзэж байгаагаа илэрхийлсэн.
Тэрээр "Нэг л муу тохиолдол гарлаа гэхэд энэ нь хэтэрхий их юм. Бид дарамт, доромжлол, зохисгүй харилцааг хянаж, сэжигтэй тохиолдлуудыг хууль хяналтын байгууллагад мэдэгддэг" гэжээ.
Хэрэв хэрэглэгчид "ёс зүйгүй" үйлдэл гаргавал тэд Roblox-оос тодорхой хугацаагаар хасагдах эсвэл бүрмөсөн хориглогдох боломжтой.
Гэсэн хэдий ч BBC-гийн сэтгүүлчид 15 настай болон 27 настай гэсэн хуурамч хоёр аккаунт үүсгэж, өөр хоорондоо мессеж солилцох боломжтой байсныг тогтоосон байна.
Мөн тэд Roblox-оос 11 настай хүүхдэд санал болгосон дараах тоглоомуудыг олж мэджээ:
Late Night Boys And Girls Club RP (Оройн цагаар хөвгүүд, охидын уулздаг ролев тоглоом)
Special Forces Simulator (Тусгай хүчний симулятор)
Squid Game
Shoot Down Planes…because why not? (Онгоц буудаж унага… яагаад болохгүй гэж?)
Ноён Баззуки эдгээр тоглоомуудын тохиромжтой эсэх талаар "Манай платформ зөвхөн тоглоомын нэрээр бус, агуулгаар нь ангилдаг. Бидний үнэлгээ маш хатуу шалгууртай" гэж мэдэгджээ.
Дэйв Баззуки болон Эрик Кассел нар 2004 онд Roblox-ыг байгуулж, 2006 онд олон нийтэд нээлттэй компани болгожээ. Тэдний анхны компани болох Knowledge Revolution боловсролын программ хангамж хөгжүүлдэг байсан боловч хүүхдүүд үүнийг тоглож, бүтээл хийхэд ашиглаж эхэлсэн нь Roblox-ын үндэс суурийг тавьсан байна.
Roblox нэр нь "robot" (робот) болон "blocks" (блок)" гэсэн үгнүүдийн хослолоос үүдэлтэй. Харин 2007 онд Robux дижитал валютыг танилцуулснаар платформ илүү өргөжиж эхэлжээ.
Одоо Roblox-ын зах зээлийн үнэлгээ 41 тэрбум доллар хүрсэн бөгөөд компанийн зорилго нь дэлхийн тоглогчдын 10%-ийг өөртөө татах гэнэ.
Ярилцлагын төгсгөлд ноён Баззуки "Roblox-ыг гурван үгээр тодорхойлбол: "Ирээдүйн харилцаа холбоо" гэж хэлсэн байна.
"ROBLOX"-ийн хувьцааны ханшийн хөдөлгөөн










