



















Засгийн газрын өнөөдрийн хуралдаанаар Монгол, Хятадын Засгийн газар хооронд байгуулах Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил холболтын төмөр замын хэлэлцээрт гарын үсэг зурах эрхийг хэлэлцэж, Зам тээврийн сайд Б.Дэлгэрсайхан, Аж үйлдвэр, эрдэс баялгийн сайд Ц.Туваан нарт олгосон байна.
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ хоёрдугаар сарын 13-15-ны хооронд БНХАУ-д айлчлахаар товлосон бөгөөд энэ үеэр хэлэлцээрт гарын үсэг зурахаар талууд тохиролцжээ. БНХАУ-ын талаас Хөгжил шинэтгэлийн хорооны дарга нь гарын үсэг зурах юм.
Засгийн газраас УИХ-ын Эдийн засаг болон Аюулгүй байдал, гадаад бодлогын байнгын хороодоор хэлэлцээрийн төслийг хэлэлцүүлж, ийнхүү гарын үсэг эрхийг авч чадсан гэж тайлбарлалаа.
Гэхдээ УИХ-аас баталсан үндсэн чиглэлд тусгагдаагүй гэгдэх "...Нүүрс худалдах, худалдан авах урт хугацааны гэрээнд гарын үсэг зурах, уурхайн хүчин чадлыг нэмэгдүүлэх хамтын ажиллагаа нь хил дамнасан төмөр замыг эхлүүлэх эхлэл болно” гэжээ. Энэ нь Нүүрсээ эхлээд хэрхэн худалдах худалдан авахаа шийдвэл хил холболтын асуудлаа яръя гэж тохирсон. Үндсэндээ, урд хөрш хил дамнасан төмөр замын холболтыг бус нүүрсний гэрээг чухалчилсан гэх асуудлыг өнөөдөр Аж үйлдвэр, эрдэс баялгийн сайд Ц.Туваан үгүйсгэж тайлбар хийлээ. Ингэхдээ,
Өнгөрсөн хугацаанд уг хэлэлцээртэй холбоотой асуудал УИХ-ын Аюулгүй байдал, гадаад бодлого болон Эдийн засгийн байнгын хороогоор орж, Засгийн газарт хэлэлцээрт гарын үсэг зурах эрхийг хуулийн дагуу олгосон. Нэгд, Засгийн газар хоорондын хэлэлцээр, Ажлын хэсэг хоорондын протоколд гарын үсэг зурна. Хоёрт нь, хоёр улсын төрийн өмчийн компани хооронд "гурвыг цогцоор нь" буюу хамтдаа зурах гурван гэрээ бий. Нүүрс худалдах, худалдан авах гэрээ, төмөр замын хил холболтын бүтээн байгуулалт, уурхайн хүчин чадлыг нэмэгдүүлэх гэсэн гурван асуудлыг зэрэг явагдана. Хоёр улсын Засгийн газрын хооронд хэлэлцээр байгуулагдаж, гарын үсэг зурж баталгаажсаны дараа УИХ-аар уг хэлэлцээрийг соёрхон батлах дэгтэй.
Мөн тухайн хэлэлцээр байгуулсны дараагаас буюу 2025 оны дөрөвдүгээр сараас хил холболтын бүтээн байгуулалтыг эхлүүлнэ гэж талууд төлөвлөжээ. Ингэхдээ Монголын талаас 976 тэрбум төгрөгийн хөрөнгө оруулалт гаргах ёстой бөгөөд Эрдэнэс Тавантолгой компаниас санхүүжилтийг гаргана гэж тооцсон байна.









