




















БНХАУ дахь цахилгаан автомашины борлуулалт огцом унах, мөн батарейн экспорт удаашрах төлөвтэй холбоотойгоор лити батарейн эрэлт 2026 оны эхээр огцом буурах магадлалтай гэж тус улсын Автомашины Холбооны Ерөнхий нарийн бичгийн дарга ням гарагт мэдэгдлээ.
“2026 оны төлөвийг харвал, эрчим хүчний батарейн эрэлт энэ оны эцсээс эхлэн эрс буурсан. Иймээс батарей үйлдвэрлэгчид үйлдвэрлэлээ танаж, зах зээлийн савлагаанд дасан зохицохын тулд хэсэг хугацаанд амрах хэрэгтэй,” хэмээн Автомашины Холбооны Ерөнхий нарийн бичгийн дарга Цүй Дуншу хувийн нийгмийн хуудсандаа бичсэн байна.

БНХАУ батарейн үйлдвэрлэл, экспортоор дэлхийн тэргүүлэгч бөгөөд цахилгаан автомашин (EV) болон эрчим хүчний сүлжээнд ашиглагдах батарейн эрэлтээс ихээхэн ашиг хүртэж ирсэн.
Гэвч эрэлт ийнхүү огцом унах нь "Contemporary Amperex Technology Ltd" болон EVE Energy зэрэг батарей үйлдвэрлэгч компаниудад хүндээр тусах аж.
Цүй Дуншугийн хэлснээр, автомашин худалдан авах татварын хөнгөлөлтүүд үе шаттайгаар зогсож буйтай холбоотойгоор “ногоон” буюу шинэ эрчим хүчний автомашины борлуулалт 2026 оны эхээр, энэ оны дөрөвдүгээр улиралтай харьцуулахад дор хаяж 30 хувиар буурах төлөвтэй байна.
Мөн түүний хэлснээр, татаас болон татварын хөнгөлөлтийг ашиглахын тулд худалдан авагчид оны эцэст яаран худалдан авалт хийсэн тул арилжааны зориулалттай цахилгаан автомашины борлуулалт 2026 оны эхээр “гарцаагүй” уналтад оррх аж.
Дотоодын эрэлтийн энэ алдагдлыг экспорт нөхөж чадахгүй гэж тэр үзэж байна.
БНХАУ-ын лити батарейн хамгийн том зах зээл болох Европын Холбоо руу хийсэн экспорт 2025 онд өмнөх онтой харьцуулахад 4 хувиар өссөн бол, АНУ руу хийсэн экспорт 9.5 хувиар буурчээ.
АНУ руу чиглэсэн экспорт ийнхүү буурсан нь, АНУ-д хиймэл оюун ухааны салбарын тэсрэлттэй холбоотой эрчим хүч хадгалах хэрэгцээ өсөж байгаа ч энэ нь Хятадын батарейн эрэлтийг нэмэгдүүлж чадахгүй байгааг харуулж байна гэж Цүй тайлбарласан.







