



















Цахилгаан автомашины өрсөлдөөн урьд урьдаас илүү ширүүсч, "Tesla", "BYD" компаниуд энэ салбарт дэлхийд ноёрхохын төлөө өрсөлдөж байна. 2025 оны тавдугаар сарын байдлаар эдгээр цахилгаан машин үйлдвэрлэгч хоёр аварга компани цэвэр эрчим хүчний ирээдүйг шинээр тодорхойлж байгаа ч, тэдний замнал, стратеги нь тэс өөр байгааг шинжээчид онцолсоор байгаа юм.

"Tesla" 2003 онд байгуулагдсан бөгөөд цахилгаан машины салбарт нөлөө бүхий хүч хэвээр байна. Зах зээлийн үнэлгээ нь 1.093 их наяд ам.доллар, 2024 оны орлого нь 97.7 тэрбум ам.доллар-т хүрсэн. Тус компани удахгүй нэвтрүүлэх роботакси үйлчилгээгээр инновацын чиглэлээ хадгалахаар тэмцэж байна. Харамсалтай нь тус компанид хүндрэлийн шинж тэмдгүүд илэрч эхэлжээ. "Tesla" 2025 оны I улиралд ашгийнхаа 40 хувийг алдсан бөгөөд ашигт ажиллагааны хэмжээ багасч байна. АНУ, Европын Холбоо зэрэг гол зах зээлд тус компанийн бүтээгдэхүүний эрэлт буурч байгаа нь "Tesla" цаашид тэргүүллээ хадгалж чадах эсэхэд эргэлзээ төрүүлж байгаа юм.
Харин "BYD" хурдтайгаар урагшилж байна. 1995 онд байгуулагдсан БНХАУ-ын энэ цахилгаан машин үйлдвэрлэгч энэ аварга компани 2024 онд 107 тэрбум ам.долларын орлого олж, зах зээлийн үнэлгээ нь 174.86 тэрбум ам.доллар-т хүрчээ. 2025 оны I улиралд "Tesla"-г гүйцэж, дэлхий даяар 1 сая гаруй автомашин нийлүүлсэн байна. "BYD"-ийн хямд үнэ, өргөн сонголттой загварууд Ази, Латин Америк, одоо бүр Европт ч зах зээлийг эзэлж эхэллээ.
"BYD" зүгээр л өсч байгаа юм биш — шинэ бүс нутгуудад давамгайлж, "Tesla"-г байр сууриа алдахад хүргэж байна. Илүү хямд хэрнээ чанартай автомашин, бат бөх нийлүүлэлтийн сүлжээ, чамин тансаг загвараараа BYD асар хурдацтай давшилт хийж байгаа аж.
Эдгээр хоёр аваргын өрсөлдөөн зүгээр нэг машины тухай өрсөлдөөн биш — энэ бол инновац, зах зээлийн стратеги, үнэ тогтоох чадвар, дэлхийн тээврийн ирээдүйн тухай өрсөлдөөн юм. "Tesla" брэндээрээ илүүрхэж магадгүй ч "BYD" зоримог алхмууд, бодит өсөлтөөр эрчээ авсаар байна.
Цахилгаан автомашины манлайллын төлөөх тэмцэл дөнгөж эхэлж байна.









